Nejlepší hry na XBOX 360 pro rok 2011

7.1.2012

Hry, Recenze

Tak jsem přemýšlel co bych si koupil za pěknou hru na XBOX a protože to moc nesleduju a chci si koupit kvalitní hru a nechci na ní šetřit, tak jsem hledal nějaký žebříček nejlepších her na XBOX 360. A našel. Jak jinak. Webů, kterých se věnuje xboxu je mrak. Na českých jsem bohužel žádný relevantní žebříček nenašel, takže jsem sáhl po zahraničním a to přímo po webu Gamespot.com, který si uspořádal vlastní soutěž a výsledky už jsou na světě.

5. místo – Portal 2

Portal 2 je videohra, logická FPS, vydaná společností Valve Corporation a distribuovaná elektronicky službou Steam nebo v krabicové verzi společností Electronic Arts v dubnu 2011. Jde o pokračování původní hry Portal, která byla v roce 2007 vydána pouze jako doplněk balíčku Orange box. Hlavní postavou hry je opět Chell, původně pouze testovací objekt v Aperture Science. Chell se tentokrát probouzí ve své stázové komoře a snaží se nadobro již opustit ruiny bývalého komplexu Aperture.

Hra nově také nabízí hru více hráčů v kooperativním režimu. Dva hráči mohou hrát za roboty Atlas a P-Body vytvořené GLaDOS za účelem výzkumu bez rizika nevypočitatelných lidských faktorů chování. Každý hráč má vlastní portálovou pistoli a prochází jednotlivé místnosti společně. Ve hře, kromě GLaDOS (Ellen McLainová), zazní také hlasy Wheatleyho (Stephen Merchant) a zakladatele Aperture Science Cavea Johnsona (J.K. Simmons).

4. Gears of War 3

Gears of War 3 nás vrací na planetu Sera, která se proměnila v jedno velké bojiště. Osmnáct měsíců po událostech druhého dílu, které vyvrcholily potopením posledního lidského města Jacinta, se většina našich hrdinů uchýlila na obří plovoucí pevnost. Zoufalý pokus odvrátit nezadržitelnou invazi armád Locustů (či Sarančat, chcete-li) a Lambentů se ale naprosto minul účinkem. Namísto toho, aby Marcus, Baird, Dom a další udělali za celou válkou svou poslední akci tečku, konflikt na Seře se rozhořel do nových rozměrů a postaví proti sobě tentokrát hned tři nesmiřitelné strany.

3. Dark Souls

Probouzím se ve vlhkém temném žaláři, do něhož je z nenadání probořeným stropem vhozena mrtvola neznámým rytířem. Po chvilce rozhlížení prozkoumávám mrtvé znetvořené tělo a najdu klíč, který mne za nedlouho pouští na svobodu. Zdánlivou. Zjistil jsem, že se nacházím v obrovském polorozbořeném vězení pro nemrtvé. Snažím se prozkoumávat všechny zákoutí a hledám účinnější výbavu, protože jsem vybaven jen zlomeným mečem a zničeným štítem. Najednou narážím na obrovské dveře. Otvírám je a vstupuji do nevelké haly. Po pár prvních krocích se přede mnou zjevuje obrovský démon, který je asi tak 6 větší než já a zabíjí mne 4 ranami…

2. BATMAN: Arkham City

V roce 2009 se projekt Batman: Arkham Asylum stal jednou z nejlepších komiksem inspirovaných her, které byly k danému datu k dispozici. Batmanovo dobrodružství přineslo dusivou atmosféru psychiatrického ústavu, příklon k záškodnickému stylu boje, zajímavý příběh, dobře napsané postavy či nelineární mise. A sbíralo jeden nadšený ohlas za druhým. Po zhruba dvou letech přichází pokračování s podtitulem Arkham City. Mělo nelehkou úlohu: nezkazit pověst předchozí hře, která nasadila laťku pořádně vysoko. A povedlo se. S radostí vám oznamujeme, že Akrham City je minimálně stejně dobrý jako první díl.

1. Elder Scrolls V: Skyrim

Vydejte se s námi na putování do epického světa Elder Scrolls v jeho pátém pokračování. Jaké hlavní triumfy měli vývojáři v kapse, jak dokázala hra dostát svým závazkům a slibům? V dnešní recenzi pro vás Skyrim rozebereme a vyneseme nad ním finální ortel. Vyplatilo se to dlouhé čekání? Čekání na nové pokračování Elder Scrolls bylo dlouhé a fanoušci opravdu nemohli dospat. Přestože někteří herní analytici v průběhu roku vyjadřovali své obavy o možném odložení Skyrimu až na příští rok, nestalo se tak a dlouhé putování tímto obrovským světem již máme za sebou. Plnil Skyrim vysoká očekávání, nebo neměli tvůrci vydání uspěchat a raději ještě počkat?

Gears of War už mám skoro otočený a tak myslím, že si z tohoto výběru asi Dark Souls a možná po reakcích na Batmana zvolím i tuhle hru. Co by jste doporučili vy? I třeba něco staršího.

Je zajímavé, že se třeba do seznamu nedostal nový Batllefield, nebo jiná FPS válečná hra. Uvidíme co přinese letošek.

,

Něco o autorovi článku

Jsem člověk, který má rád svojí rodinu, jídlo, dobré víno a dobré lidi. Píšu tento blog pro potěchu svojí a snad i těch pár čtenářů, kteří sem zavítají.

Podívejte se na vše, co napsal Sborez

12 Odpovědí k “Nejlepší hry na XBOX 360 pro rok 2011”

1. Krabath Píše:

Koukám, že Skyrim to vyhrál. Já rovněž připravuju přehled svých nej her roku 2011. A už teď můžu říct, že Skyrim bude taky na prvním místě. :)

Souhlas?: Thumb up 0 Thumb down 0

[Odpověď]

2. Ajvngou Píše:

Nějak jsem si nevšiml, vy máte Xbox, pane?

Souhlas?: Thumb up 0 Thumb down 0

[Odpověď]

Sborez Odpověď:

Jsem se nepochlubil? To jsem celej já…..

Souhlas?: Thumb up 0 Thumb down 0

[Odpověď]

3. asankot Píše:

Já doporučuji Dead Space (1). Na světě už je nějaký pátek i druhý díl, ale kdo to nehrál, tak určitě doporučím jedničku. Je to horor ve stylu vetřelce, ale ty útočící obludy jsou většinou zmutovaní lidé… Má to hustou atmosféru, ideální na hraní v noci, potmě a osamotě… je tam spousta infarktových momentů a je to snad jediná hra, u které jsem se doopravdy bál! Doporučuji mít po ruce balení pampers! Tahle hra má ode mne hodnocení 10/10. Dohrál jsem ji 3x.
    Dvojku zatím nehodnotím, ještě ji nemám dohranou. Vím jen, že si jí určitě taky zahraju víckrát. Jsou v ní nádherné záběry chladného futuristického města vybudovaného v nehostinné atmosféře cizí planety… po grafické stránce lahůdka, leckdy jsem jen bezmocně stál a kochal se… skoro jsem si přál tohle vidět na vlastní oči.
    Dost chválení, kdo nemá rád horory, ať se téhle hře vyhne hodně velkým obloukem!
    Howgh…

Souhlas?: Thumb up 0 Thumb down 0

[Odpověď]

Krabath Odpověď:

To je pravda, Dead Space je dost dobrá hororová hra. Hrál jsme to na PC. Líbí se mni tam, že nemáte k dispozici klasický zbraně, ale vesměs jen to, co si na místě spíchnete. Střílečku na hřebíky atd. 😀

Souhlas?: Thumb up 0 Thumb down 0

[Odpověď]

4. Ajvngou Píše: