Běžecký víkend Srní-Mechov Mechovský dvorec

28.8.2012

Běhání, Sport

Po delší době jsem se dostal k tomu abych zapěl chválu zase na další skvělé ubytování a na zážitky, které jsem si dopřál jeden krásný červnový víkend. Už jsem se asi zmiňoval, že běhám. Vím….už několikrát. A možná jsem se i prásknul, že jsem členem Běžeckého klubu České spořitelny, pro který jsem mimochodem udělal čistě funkční a praktický web.

A protože to vede parta skvělých lidí a také skvělých běžců, tak netrvalo dlouho a naplánovalo se první seznamovací soustředění na Šumavě. Hledají se místa, kde se dá samozřejmě dobře běhat a to na Šumavě není zrovna lehký najít.

Naštěstí je běžců čím dál tím více a penziony na to reagují. Nabízejí i pro sportovce předem nachystané trasy, více či méně náročné. My jsme měli štěstí na lidi i na místo. Ondra Uher, sám běžec, má v pronájmu penzion Mechovský dvorec v Srní-Mechově. Umístěný na úplném konci obce těsně před Vchynicko Tetovským kanálem, kolem kterého se běhá úplně luxusně.

Po příjezdu na mě opravdu dýchla rodinná atmosféra penzionu. Super lidi, kteří to vlastní, uklízí, obsluhují, vaří. Na nic si nehrají a za co člověk zaplatí, to opravdu dostane. Takhle bych to viděl já. Večer se šli nadšenci z našeho klubu proběhnout, já se radši věnoval seznamování s místní chutí piva a místními specialitami. Takže jsme poseděli v hospůdce a moc to nerozjížděli, protože jsme ráno tušili nějaké to běhání. A taky jo, ráno budíček a ještě před snídaní Cooperův běh (12min co nejrychlejším tempem pokud možno po rovince) To pokud možno po rovince v případě Šumavy platí. Takže jako po oválu to nebylo, každopádně nahromaděná energie z předchozího večera mě vybičovala k výkonu 2,7km. To jsem snad nezaběhl ani na základce. Takže OK.

Pak rychlá snídaně a výběh na trasu Srní-Mechov – Antýgl – Modrava – Tříjezerní slať a hurá zpátky, pro mě ten den cca 32km, což je na mě dost. A kdo někdy šel z Modravy na Tříjezerní slať, tak ví, že po dlouhé rovince se zvedá prudce kopec a ten jsem statečně šel.

Zvětšit mapu

Odpoledne samozřejmě útlum, rozedřené půlky a strašná bolest ve sprše. Pak jen doporučuji v Srní zajít do místní domácí cukrárny, která je hned na vjezdu do Srní od Antýglu po pravé ruce, do schodů nahoru. Vynikající domácí zákusky a káva.

Večer stál za to a po zelené smršti a kytarových prvních slokách jsem se kolem jedné ranní odebral do postele jak žmolek. Ráno jsem běhání odmítl ale nadšenci si dali ještě výběh na Poledník, což bych už v tom ukrutným horku nedal, navíc moje půlky byly evidentně taky proti. Takže jsme se vydali k domovu s malou zastávkou ve Staré hlíně v Rožmberské hospůdce na kus rybího žvance.

Věc kterou musím jednoznačně Ondrovi pochválit je domácí paštika se sušenými švestkami a polité brusinkami. Celkově vaří velice dobře, snídaně jsou bohaté a zdravé. Obědy taky OK, ale ta paštika. Když mě přepadla chuť o půlnoci, tak jsem si ji prostě musel dát.

Vzhledem k naběhaným kilometrům bych si možná tipl, že jsem za víkend něco shodil, ale kdepak. Zelená, pivo a paštika si vzala svoji oběť a já dvě kila přibral. A pak že při běhání se hubne :-)

, ,

Něco o autorovi článku

Jsem člověk, který má rád svojí rodinu, jídlo, dobré víno a dobré lidi. Píšu tento blog pro potěchu svojí a snad i těch pár čtenářů, kteří sem zavítají.

Podívejte se na vše, co napsal Sborez

3 Odpovědí k “Běžecký víkend Srní-Mechov Mechovský dvorec”

1. Aleš Sankot Píše:

No Sborez, přestaň s těma PR článkama, chválíš tady domácí kuchyni a já z tý fotky jasně vidím bramborový salát z kauflandu, ještě má formu toho kyblíku :-) Beztak jsi za to dostal ubytování zdarma 😉

Měj se
    Aleš

2. silver price Píše:

Na Modravě je nádherně. Všude je to poměrně blízko, letos jsme odtud sjezdili pěkný kus Šumavy. Ubytování v penzionu Pupík dopoučuji. Pokoje poměrně malé, ale dostačující. Restauracím jsme moc nedali, ale tu přímo u penzionu nedoporučuji. Klostermanova chata má pěknou vyhlídku, ale taky nic moc. Ceny dost vysoké, pivo pod míru a hlavní jídlo jim trvalo přes hodinu. Nakonec jsme se nejlépe najedli v hotelu Modrava na kraji obce. Ceny sice mírně vyšší, ale parádní porce a milá obsluha.Krásný je třeba výlet na kole na Březník, pak kousek zpět k Pramenům Vltavy, na Bučinu a Knížecí pláně, spadnout do Borové Lady, dojet k Chalupské Slati a buď podél Vltavy zpět na Kvildu a přes Filipovu Huť na modravu, nebo se dovézt na Kvildu cyklobusem stejnou cestou.Další pěkný výlet je na Poledník, Prášilské jezero a do Prášil. Odtud na jezero Laka a Hůrku (na Laku je to z Prášil pěkný výšlap). Zpět z Prášil na Modravu možné opět cyklobusem. Pokud se vám stane jako letos mě, že přijede narvaný, tak nezoufejte, zpět je to cca 25km a můžete jet podél Vchnicko Tetovického kanálu. Výše popsaná trasa má sice přes 80km a rozhodně to není rovina, ale stojí to za to.Pro ty kdo by hledali vilu pana Bakaly, tak je vpodstatě v kopci za Klostermanovou chatou, když se jede do kopce na Kvildu tak kousek za odbočkou je další a dostanete se tam. Jinak není odnikud vidět, protože okolo je les.Když si ráno přivstanete a stihnete první cyklobus do Železné rudy, tak se dá zvládnout pancíř, Čertovo a Černé jezero, Železná Ruda a ještě si odskočit do Německa na Velký Javor, to je opravdu zážitek, ale vezměte si na lanovku 10EUR na osobu.Pěší je pěkný výlet na tříjezerní slať, pak sejít k Vchynicko Tetovikému kanálu, dojít pod Antýgl, k Turnerově chatě a zpět ke kanálu a dojít až k rechlím a zpět na Modravu.Když vyjde počasí jako nám letos tak je to nádherná dovolená.

3. Saja Píše:

Tak na kole bych si to dal… Na nohou bych si je asi uřízl, aby mě tolik neboleli 😀

[Odpověď]

Máš na tohle názor? Vyjádři se.